10 znakov kvalitného realitného inzerátu

10 znakov kvalitného realitného inzerátu

Martin Pinter
Liwinger Management

Inzeráty na nehnuteľnosti, s ktorými sa stretávame v novinách či na internete, majú často spoločné 2 veci. Prvou je, že nie sú dostatočne presvedčivé a druhým faktom je, že často nerozumejú potrebám kupujúceho. Ako by mal dobrý realitný inzerát vyzerať?

1. Detailné spracovanie informácií

Majte na pamäti, že kupujúci má väčšinou predstavu o mieste aj cene nehnuteľnosti, ktorú má v pláne kúpiť. Ak nebude váš inzerát obsahovať tieto základné informácie, kupujúci ho zrejme odignoruje. Okrem ceny a lokality by mal dobrý inzerát obsahovať fotografie, popis, pôdorys, video či mapku. Nezabúdajte ani na informácie o výmere či informácie o nákladoch na prevádzku a podobne.

2. Profesionálne nafotenie nehnuteľnosti

Fotografie, video či virtuálna prehliadka by mali byť súčasťou každého kvalitného inzerátu. Takéto fotografie by mali byť profesionálne a kvalitné, aby o danej nehnuteľnosti povedali záujemcovi čo najviac.

3. Stručnosť a výstižnosť

Informácie, ktoré chcete kupujúcemu podať by mali byť zhrnuté v krátkom odseku. Reklamný inzerát má zvyčajne dĺžku 5 viet a jeho cieľom je osloviť záujemcu, ktorý sa vám ozve, aby získal viac podrobnejších informácií.

4. Kontaktné informácie nesmú chýbať

Poskytnite svojim potenciálnym kupujúcim email, telefónne číslo alebo názov webovej stránky, kde nájdu všetky bližšie informácie či fotografie nehnuteľnosti. V Liwinger Management vieme, že kontaktné informácie dodávajú inzerátu väčšiu serióznosť.

5. Inzerát podľa cieľovej skupiny

Či už sú to byty, rodinné domy alebo miliónové nehnuteľnosti, každý potenciálny klient hľadá niečo špecifické. To je dôvod, prečo jedna hromadná inzercia nestačí. Každú cieľovú skupinu zaujímajú iné veci a každý má iné potreby. Na potreby by ste sa mali sústrediť a vytvoriť viac inzerátov, aby ste dokázali osloviť väčšiu skupinu ľudí.

6. Informácie o provízii a sumách

V kvalitnom realitnom inzeráte je uvedená presná a konečná predajná suma, bez skrytých poplatkov. Mnoho realitných kancelárií uvádza cenu v inzeráte bez provízie, ktorá je následne v texte uvedená ako suma navyše, k predajnej cene.

7. Úvod je základ úspechu

Prvá veta inzerátu musí zaujať ale zároveň podať dôležité informácie. V tejto časti môžete vyzdvihnúť najzaujímavejšie a najlepšie vlastnosti nehnuteľnosti.

8. Inzerát má popísané funkcie nehnuteľnosti

Nezabudnite prostredníctvom inzerátu informovať o všetkých výhodách nehnuteľnosti a o tom, čo všetko môže nehnuteľnosť potenciálnym záujemcom ponúknuť. Vyzdvihnite výhody bývania v tejto nehnuteľnosti či lokalite a poukážte na jej silné stránky.

9. Korektné údaje

Ak ponúkate na predaj či prenájom nehnuteľnosť, ktorá je napríklad ďalej od centra, nemali by ste vašich klientov zavádzať. Je férové poskytovať ľuďom pravdivé informácie. Ak sa teda nehnuteľnosť nachádza napríklad ďalej od centra, nemali by ste takýto údaj zaokrúhľovať na pár minút a tým ľudí zavádzať. Ak je lokalita od centra vzdialená 30 minút, je dobré tam tento údaj napísať.

10. Štylisticky a gramaticky čistý text

Aj ten najzaujímavejší inzerát musí byť štylisticky aj gramaticky správny. Nezabúdajte si vaše inzeráty prečítať a skontrolovať, aby ste potenciálnych záujemcov neodplašili tým, že bude inzerát plný chýb a tým pádom bude vyzerať neprofesionálne. Čistota a správnosť textu je základ.

Potrebujete poradiť alebo vytvoriť realitný inzerát pre vašu nehnuteľnosť? V Liwingeri vám s tým pomôžeme. Neváhajte nás kontaktovať.